• išleista knyga
    MEDIJŲ KULTŪROS BALSAI: TEORIJOS IR PRAKTIKOS (turinys)

  • MIGRUOJANTI REALYBĖ (knyga)
    (teminis numeris)

  • MEDIJŲ EKOLOGIJA (teminis numeris)

  • PARAŠTĖS (teminis numeris)

  • ATEITIS (teminis numeris)

  • ASTEROIDO BALSAS

  • skaitomumas

    • 6 prisijungę dabar
    • 2569355 nuo 2005 m. sausio
  • nuorodos


    MIKRO – garso meno eksperimentas Kaune

    | 2005-07-06 | 21:44
    temos: koncertas,naujienos,neo-audio,renginiai

    Penktadienį, liepos 8 dieną, 19.00 val. Kauno M.Žilinsko galerijoje įvyks žymių garso menininkų Francisco Lopezo, Michaelio Gendreau, Jeffo Surako, lietuvių Dariaus Čiutos ir Artūro Bumšteino koncertas. Iš lygaus ir eksperimentinei elektronikai abejingo vasaros karščio netikėtai išniro įvykis, ko gero, žadantis tapti vienadieniu mini-festivaliu. Jau praeitais metais planuota Lietuvoje pasitikti elektroakustinio garso kūrėjus iš internetinio label‘o Zeromoon (Michel Gendreau, Jeff Surak; http://www.zeromoon.com/), ir ypač super-žvaigždę super-specifiniam elektronikos klausytojų ratui – Francisco Lopezą. Metus pavėlavę, jie vis dėlto čia.

    Francisco Lopezas – kaip jau šiemet įprasta kartoti, vienas žymiausių eksperimentinės elektronikos vardų pasaulyje. Jo itin asmeniška, intelektuali, daugelį stereotipų peržengianti, nomadiška, kartais netgi transcendentinė, neretai – vos girdima, mikroskopiškai niuansuota, itin dažnai – koncentruotai kintanti ir reikalaujanti klausytojo dėmesio muzika, gyvuose koncertuose pateikiama akuzmatiniu principu – eliminuojant regimuosius įspūdžius ir susikoncentruojant tik į akustiką, fizinius ir erdvinius garso potyrius. Jeigu asmeniškas santykis su jo muzika paliktas intymiam klausymo susitikimui, statistika kur kas rėksmingesnė – apie 160 Francisco Lopezo darbų yra išleidę apie 130 įrašų kompanijų visame pasaulyje. Jo vadinamųjų „lauko įrašų“ žemėlapis savo geografija beveik dengia pasaulį – Vakarų ir Rytų Europą, Šiaurinę, Centrinę ir Pietų Ameriką, Japoniją, Taivanį, Australiją ir Naująją Zelandiją. Tačiau jo darbai gerokai peržengia „garsinės ekologijos“ ir akustinės dokumentacijos ribas, kadangi neria į itin išretintos atmosferos muzikalumo paieškas.

    Francisco Lopezą sunku įrėminti žanriniu kodu: „ambient“ jam skambėtų pernelyg skystai, „izoliacionizmas“ iš jo atimtų tą toli siekiančią trans- dimensiją, „microsound“ – ko gero, tiktų, bet tai būtų pernelyg bendra. Iš gyvų jo pasirodymų galima tikėtis scenos konvencijos peržengimo, jo šizofonijos koncepcijos išsipildymo, kažkuria prasme – ekstatiško patyrimo: „Aš jaučiu, kad man pavyksta panaudoti kai kurias iš universalių garso materijos jėgų suintensyvintu būdu. Taip pat jaučiu, kad daugelio iš šių jėgų aš nekontroliuoju. Ir tai iš tiesų kerintis kelias. Asmeniškai jaučiuosi pasikeitęs savo gyvų pasirodymų patirties dėka. Taip aš patenku į tą pasaulį, kuris nepasiekiamas jokiu kitu man žinomu keliu. Tai yra pagrindinė mano gyvų koncertų priežastis“. Panašu, kad tai – intriguojantis pažadas. Beje, prieš klausantis, įdomu paskaityti: http://www.franciscolopez.net/aphorisms.html – nomadiška Francisco Lopez minties kelionė, užfiksuota Kuboje, 2001m.

    Michael Gendreau – vienas iš Zeromoon internetinio label‘o menininkų, kurio įrašų geografija taip pat įspūdinga: JAV, Japonija, Suomija, Prancūzija, netgi Latvija ir kt. Michael Gendreau nuosekliai vystė įvairiausius elektroninius ir elektroakustinius kompozicijos metodus, kurie neįsitenka į siauras sistemines lentynėles: Michaelis tyrinėja laiko ir erdvės tvermės dėsnius, gilinasi į tai, ką pats vadina „elementalizmu“, parataxis koncepcijos taikymu. Dirbdamas akustikos srityje jis nuosekliai ir profesionaliai gilinasi į žemų vibracijų dizainą pastatuose, triukšmo poveikį optikos metodais paremtais tyrimais infragarso srityje. Jo studijos neria į įvairių pasidaryk-pats dvasioje sukonstruotų motorų, diskasukių ir kitų prietaisų panaudojimu, o paskutiniu metu – į garso ir erdvės santykį audio performanso metu.

    Jeff Surak, prisistatantis mono projektu Violet, kartu yra ir pagrindinis žmogus Zeromoon, per kurį bendradarbiauja su keletu žymių elektroninės scenos menininkų. Jo elektroakustiniai eksperimentai dažnai grįsti magnetinių kasečių, vinilo plokštelių, kompaktinių diskų manipuliacijomis, gyvąja elektronika realiu laiku ir akustinių instrumentų skambesiu. „Siurrealistinės ir šiltos garsų atostogos“ – liepos 8-os progai tinkantis pirmojo Violet albumo apibūdinimas. Nemažai Violet įrašų galima nemokamai parsisiųsti iš paties Zeromoon label‘o: http://www.zeromoon.com/violet/index.php .

    Darius Čiuta, ko gero, ir šįkart tyrinės prislopintas, paslėptas, beveik nutildytas ar „supakuotas“ garsines mikrostruktūras – visi šie nebylūs burtažodžiai bando nubrėžti individualią Dariaus Čiutos stilistiką microsound, garso dizaino, click-and-cut kontekste. Būdamas vienu pirmųjų lietuviškos eksperimentinės scenos ribose, jis, ko gero, įsiterpia ir į Francisco Lopezui artimas garsines erdves. Tiesa, iš Dariaus Čiutos galima tikėtis ir netikėto – kiekvienas jo projektas unikalus.

    Artūras Bumšteinas, Zeromoon bendradarbis, žinomas ir tarptautinėje scenoje, o Lietuvoje gerai pažįstamas iš keleto jo solo ir kolaboracinių projektų bei kolektyvinio mikso renginių. Nemaža dalimi jis ir yra šio renginio kaltininkas, susiejęs svečių kelionės po rytų Europą trajektorijas su Kauno Šiuolaikinio meno informacijos centro kalendoriais.

    Liepos 8 dieną, per patį vasaros įkarštį, renginio organizatoriai siūlo vieną įdomiausių elektroninės muzikos įvykių metuose. Tie, kuriems įdomu, žino, kad jei įmanoma nepraleisti – praleisti neverta.

    temos: koncertas, naujienos, neo-audio, renginiai |

    « | | »

    nėra komentarų »

    komentarai

    turi būti prisijungęs, kad galėtum komentuoti.